11 de gener del 2011

5 DE FEBRER: SESSIÓ DE FORMACIÓ EN PARTICIPACIÓ

Bones!

Estem molt contents de poder-vos convidar a la propera sessió de formació dirigida a educadors/es, dinamitzadors/es, voluntaris/es i persones interessades que encara no s’han incorporat a alguns dels nostres projectes.

Us animo a que hi assistiu perquè es tractarà una temàtica clau per a l’enitat: LA PARTICIPACIÓ.

Us passo les dades de la formació (a continuació)


Si us plau, necessitaria, tan bon punt sapigueu i em pugueu confirmar la vostra assistència, que em feu arribar:


NOM COMPLERT
EDAT
PERFIL (FORMACIÓ/PROFESSIÓ)

Moltes gràcies!



“Participació: eines de promoció de la participació infantil i juvenil”


Dia: 5 DE FEBRER

Horari: DE 10 A 14H

Espai: CASA DEL MAR DE BARCELONA, AULA 2 (1ª PLANTA)

Adreça: CARRER ALBEREDA Nº 1-13, BARCELONA. METRO: L3, DRASSANES

Formador: RAFA CORTÉS (ESPLAC; ESCOLA EL SOL)


Destinataris:

La formació està dirigida a dinamitzadors/es i voluntaris que desenvolupen la seva tasca educativa en projectes d’atenció directa a infants en risc d’exclusió social de la Fundació Save the Children a Catalunya.

Descripció:
Aquesta formació pretén abordar dos aspectes de la participació. Per una banda, és una introducció general a les diferents maneres d'entendre la PI, les condicions per a que aquesta es doni i els diferents models per a mesurar-la, així com metodologies i estratègies per treballar-la.
D’altra banda es tractarà de cercar les maneres de fer realitat la participació dels infants i joves en els diversos projectes socioeducatius a partir d’explorar les possibilitats de creació d’eines i canals per a la participació d’infants i joves així com a través de recursos ja existents.

Objectius:
o Introduir als participants en el concepte de participació i els aspectes que l’envolten
o Analitzar les possibilitats participatives en la relació educativa
o Dissenyar estratègies i oferir eines i recursos pel foment de la participació en els
diferents projectes socioeducatius

Continguts

o Definició: què vol dir participar?
o Condicions: voler - poder - saber
o Els protagonistes de la participació en el context dels projectes socioeducatius
o La dimensió personal i la dimensió grupal
o Els límits de la participació
o Graus i eines per mesurar la participació
o Estratègies: treball per projecte i participació i responsabilització progressives en funció
de les edats
o Espais i mitjans per a la participació dels infants i joves

Metodologia

La proposta metodològica d’aquesta formació està basada en la participació activa dels alumnes integrants del grup, dirigida a la reflexió i interiorització dels temes que es tracten, combinant teoria i pràctica i sempre guiats per l’experiència del formador/a. D’aquesta manera es pretén presentar els diferents continguts de forma motivadora, dinàmica i enriquidora facilitant que els participants puguin exposar obertament els diferents punts de vista a partir de les exposicions teòriques.